WIELOFUNKCYJNY DŹWIGNIK PLATFORMOWY ATLAS 2000

WIELOFUNKCYJNY DŹWIGNIK PLATFORMOWY ATLAS 2000

Dźwignik platformowy ATLAS został zaprojektowany i opracowany wspólnie z Ministerstwem Obrony Narodowej Wielkiej Brytanii dla celów operacji wojskowych poza granicami kraju. Służy do załadunku wszelkiego rodzaju ładunków (o maksymalnej wadze 18 143 kg) na pokład wszystkich typów samolotów transportowych.

Pierwszy egzemplarz został przyjęty na służbę do Sił Powietrznych Wielkiej Brytanii w 1992 roku. Od momentu wprowadzenia do użytku ATLAS zyskał ogromne doświadczenie operacyjne, będąc wykorzystywanym przez 15 różnych Sił Powietrznych, ONZ oraz NATO, ale także przez operatorów komercyjnych na całym świecie.

ATLAS produkowany jest bez przerwy od 20 lat. Działał we wszystkich strefach klimatycznych i był modernizowany w porozumieniu ze współpracownikami z 15 różnych Sił Powietrznych, ONZ oraz NATO.

Podczas gdy specyfikacja ATLASA na przestrzeni lat uległa gruntownym modyfikacjom, fundamentalna zasada konstrukcyjna – sprawdzony system ułożenia podpór (zwany potocznie „konikiem polnym”) – pozostała bez zmian.

Wysoce wytrzymała konstrukcja „konika polnego” zapewnia maksymalną wydajność udźwigu w całym zakresie wysokości dźwignika (od 0,99 m do 5,59 m). System podnoszenia pozwala na wsparcie platformy dźwignika na wszystkich czterech rogach, w całym zakresie podnoszenia, zapewniając maksymalną stabilność na każdej wysokości.

Dzięki tym właściwościom ATLAS zapewnia niezrównaną elastyczność w kwestii podatności na transport w jakiekolwiek miejsce na świecie, przy minimalnym przygotowaniu. Gdy już znajdzie się w miejscu docelowym, wykazuje niespotykaną samowystarczalność oraz niezawodność.

Produkt objęty serwisem

ATLAS 2000: NIEZWYKŁA KONSTRUKCJA

Stabilność konstrukcji „konika polnego” umożliwia korzystanie z dźwignika nawet podczas występowania silnego wiatru oraz sprawia, że dochodzi do mniejszych odchyleń platformy podczas załadunku ciężkich palet niż ma to miejsce w przypadku systemu nożycowego.

ATLAS jest jedynym tego typu pojazdem, który posiada nieograniczoną możliwość wjechania na pokład samolotu C130 oraz udźwig 40 000 funtów (18 143 kg). Jest w stanie załadować/rozładować każdy ładunek wojskowy oraz cywilny nawet na główny pokład B747.

Układ przenośnika palet/kontenerów zainstalowany w platformie składa się z ośmiu napędzanych modułów rolek „pływających”, zainstalowanych parami w czterech niezależnie sterowanych strefach. Pozwala on na podłużny transport kontenerów i palet typu cywilnego i wojskowego. Instalacja zaopatrzona jest w akumulatory hydrauliczne/pneumatyczne zapobiegające przeciążeniu układu napędowego.

Na obu końcach platformy, poza ogranicznikami ruchu palet, zainstalowane są napędzane rolki przystosowane do pracy pod dużym obciążeniem, pozwalające na przejęcie udarów oraz początkowe rozpędzenie palety. Platforma zaopatrzona jest w układ przesuwu poprzecznego dla korekty położenia kontenera/palety, wykorzystujący dwie chowane rolki napędowe zainstalowane w przedniej części platformy.

Główne parametry:

Udźwig maksymalny: 18 143 kg (40 000 lb)

Długość platformy ładunkowej: 9240 mm

Szerokość platformy ładunkowej: 2775 mm

Wysokość podnoszenia: min. 990 mm / max. 5588 mm

  • Chcesz wiedzieć więcej?


    Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się bezpośrednio
    z działem sprzedaży tego produktu: di@megmar.pl
  • Nie tego szukasz?


    Napisz, czego zabrakło Ci w naszej ofercie. Poszukamy rozwiązania. Nasz adres to: megmar@megmar.pl